کدخبر : 41694
یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰:۱۱
بدون بازدید
فاقددیدگاه

این عادت‌های روزانه شما را راهی تیمارستان می‌کند

برخی از عادت های روزانه که برای افراد بی اهمیت و بسیارعادی هستند می تواند اثری بسیارمخرب بر سلامت روان از خود به جای بگذارد و سبب ابتلای افراد به بیماری های اعصاب شود.

به گزارش بهداشت نیوز، از جمله عادت هایی که تاثیر مخرب بر روی سلامت روان دارند، می توان چندکاره بودن را نام برد، عادت به انجام چند کار به صورت همزمان می تواند اثرات منفی بر سلامت اعصاب افراد بگذارد، زمانی که شما بر روی چند کار همزمان تمرکز می کنید به اعصاب فشار می آید زیرا مغز محبور است بر روی تمامی آنها به طور یکسان انرژی بگذارد و جزئیات کارها را پردازش کند.

استفاده بیش از حد از تلفن همراه و به سر بردن در شبکه های اجتماعی مجازی نیز می تواند باعث آسیب به سلامت روحی افراد شود، احساس افسردگی، اضطراب، ناامیدی، برهم خوردن تمرکز، قرار گرفتن در معرض حجم زیاد و ناگهانی اخبار، احساس سوء ظن و شک به دیگران همگی از عوارض استفاده از این وسیله به صورت افراطی است.
کارشناسان برای حفظ سلامت روحی توصیه می کنند افراد به میزان کافی و مجاز از این وسیله استفاده کنند و زمان آزاد خود را صرف ورزش، تهیه غذاهای سالم و نیز آموختن مطالب علمی جدید یا پرداختن به فعالیت های مورد علاقه کنند.
ورزش نکردن نیز علاوه بر آسیب های جسمی باعث مشکلات روحی در افراد می شود، در اثر ورزش هورمون های شادی در بدن ترشح می شود که می تواند با مشکلاتی از جمله افسردگی و اضطراب مقابله کند،افرادی که ورزش نمی کنند معمولاً بیشتر از سایرین دچار استرس و مشکلات روحی هستند، همچنین بی تحرکی باعث چاقی و اضافه وزن و برهم خوردن تناسب اندام می شود که این خود عاملی جدی برای احساس نگرانی و ضعف اعتماد به نفس در افراد است.
هر فردی برای داشتن روحی سالم نیاز دارد تا برای مدت کوتاهی هم که شده در روز با خودش خلوت کند و کمی به تفکر درباره کارهای خود بپردازد، اما زندگی پرهیاهوی امروز باعث می شود تا افراد زمان اندکی برای تمدد اعصاب و آرامش برای خود قائل شوند و مشغله های ذهنی فراوان دارند اما این مسئله باعث بروز بیماری های اعصاب  در آنها می شود.
کم خوابیدن و تفریح نکردن هم از جمله دیگر کارهای اشتباهی است که افراد این روزها انجام می دهند و باعث فرسودگی و بروز بیماری های اعصاب و روان به تدریج در آنها می شود.
برای حفظ سلامت روان باید زمان خواب مناسبی برای خود در نظر بگیرید و در کنار کار، تفریح را نیز در برنامه خود قرار دهید، این تفریح حتماً نیازنیست که یک سفر به کشوری خارجی یا اقامت در یک هتل چند ستاره باشد بلکه می تواند تماشای یک فیلم، قدم زدن در پارک، بازدید از اعضای خانواده و سالمندان، خوردن یک فنجان چای یا قهوه، دعوت یک دوست به خوردن یک بستنی یا هرکار دیگری باشد که باعث ایجاد شادی و سبکبالی در شما بشود.
تعلل در کارها به وِیژه در امور احساسی نیز می تواند باعث مشکلات روحی در افراد شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد برای حفظ سلامت روحی خود درباره احساسات خود با دیگران صحبت کنند ، زیرا این کار علاوه بر ایجاد احساس آرامش در آنها باعث شفاف سازی نیز شده، باعث می شود تا فرد دچار خیال بافی و رویاپردازی نشود و اگر در زمینه احساس به فردی موفق نیست دچار افسردگی و نا امیدی نشود.
با رعایت این راهکارها می توانید از روح همگام با جسم خود مراقبت کنید وبه این ترتیب از ابتلا به انواع بیماری های اعصاب وروان که می توانند مشکلات بسیار شدیدی برای شما ایجاد کنند درامان بمانید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

 

امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما