مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی از صدور ۱۸۷ فقره سند اوقافی خبر داد و گفت: با تعامل موجود بین ادارات ثبت و اوقاف در واحدهای ثبتی ۷۴ جلد سند مالکیت برای اداره اوقاف و موقوفه های منفعتی و انتفاعی صادر شده است.

به گزارش صدای سراب ، کاظم به پایی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با بیان اینکه صدور اسناد برای اراضی ملی و زمین های اشخاص حقوقی نقش عمده در پیشگیری از وقوع جرم دارد، خاطرنشان کرد: عملکرد اداره ثبت با آیتم هایی چون صدور اسناد برای روستاها و شهر، توقیف اموال، صدور اسناد برای اوقاف، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و وصول مطالبات بانکی مورد سنجش قرار می گیرد.

وی از صدور ۶۰۰ جلد سند برای بنیاد مسکن و از سنددار شدن ۱۰۵۰۰ هکتار زمین های منابع طبیعی و اراضی ملی خبر داد و افزود: این آمار و عملکرد در کسب رتبه اول استانی نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای صدور اسناد روستایی گفت: ۹۴ درصد این پرونده ها منجر به صدور سند شده است.

وی ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سراب در سال های ۹۳ و ۹۴ رتبه اول استانی را کسب و در سال ۹۵ نیز از جایگاه برتر خود دفاع و این رتبه برتر را برای سومین سال متوالی کسب کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی کسب رتبه برتر برای صدور سند زمین های اوقافی و بقاع متبرکه و ساماندهی صدور اسناد بنیاد مسکن و صدور سند برای ۹۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی را نتیجه تلاش های مجموعه کارکنان ثبت شهرستان سراب عنوان کرد.

به پایی، جهش در رتبه استانی و موفقیت ثبت اسناد و املاک شهرستان در مقایسه با سال های گذشته را نتیجه تعامل با همکاران و تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و اظهار داشت: رشد ۱۰۱ درصدی در وصول مطالبات بانکی موفقیت دیگری از تعامل درون مجموعه ای است.