یکشنبه, ۷ خرداد , ۱۳۹۶
15:10:47 - شنبه 11 ارد 1395
Print This Post داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمله تند مسعود فراستی به مانی حقیقی: کارگردانی بلد نیست!
در برنامه شب گذشته هفت, در بخش دوم مسعود فراستی به نقد فیلم ۵۰ کیلو آلبالو پرداخت و حملات تندی به مانی حقیقی کرد! نقد فیلم ۵۰ کیلو آلبالو توسط فراستی در ادامه برنامه هفت, مسعود فراستی نیز به همراه منتقدان سینما در میز نقد «هفت» به نقد و بررسی فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» […]

حمله تند مسعود فراستی به مانی حقیقی: کارگردانی بلد نیست!

در برنامه شب گذشته هفت, در بخش دوم مسعود فراستی به نقد فیلم ۵۰ کیلو آلبالو پرداخت و حملات تندی به مانی حقیقی کرد!

نقد فیلم ۵۰ کیلو آلبالو توسط فراستی

در ادامه برنامه هفت, مسعود فراستی نیز به همراه منتقدان سینما در میز نقد «هفت» به نقد و بررسی فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی پرداخت. قرار بود در این نقد و بررسی، مانی حقیقی حضور یابد و افخمی وعده این حضور را هفته پیش داد؛ اما حقیقی زیر بار نرفت.

فراستی گفت: ما هنوز دعوت نکرده، مانی حقیقی هول هولکی یک مصاحبه کرد و گفت من نمی‌آیم! خب نیا. فیلمساز خودش می‌داند، اگر نقد را در شانش می‌داند، می‌آید و اگر فکر می‌کند فیلمش قابل دفاع نیست نمی‌آید. کاش می‌آمد. به نفعش بود. چیز یاد می‌گرفت. حداقل کمدی یاد می‌گرفت. برخی فیلمساز‌ها فیلم به اصطلاح برفروش خود را به جشنواره نمی‌دهند. چون آنجا هو می‌شود و نگه می‌دارند برای اکران تا با فروش میلیاردی‌اش پز دهند. پرستیژشان را هم با فیلم انتلکتشان در جشنواره می‌دهند. سینما روراستی است. ترس نیست. اگر آدم به مخاطب و اثرش اطمنیان دارد ترسی ندارد.

کامیار محسنین عنوان کرد: هرچیزی که بخنداند کمدی نیست. دو شاخه تراژدی و کمدی داریم. کمدی طبعا یک مشخصه‌هایی دارد و وقتی آن ویژگی‌ها را نداشته باشد نمی‌توانیم به آن بگوییم کمدی.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ساعت ۱۰ شب مردم اروپا به کاباره می روند اما مردم ایران…

 

 

مسعود فراستی نیز گفت: مخاطب تصمیم گرفته است به سینما برود و امروز نیاز دارد بخندد و سینماگر هم این را به خوبی می‌داند و سعی می‌کند به هر ترفندی از این موقعیت او سوءاستفاده کند. تنها ترفند تصویری کارگردان هم درآوردن شلوار کوتاه بازیگر آن است. حقیقی تمام آنچه در سینمای کمدی جهان دیده را در یک کولاژ نماهنگ و غیرکمیک جمع کرده است.

کامیار محسنین نیز گفت: مانی حقیقی بیشتر از اینکه به ایجاد موقعیت‌های کمدی فکر کند، سعی کرده است به خط قرمزهایی فکر کند که مخاطب کمتر در سینمای ایران می‌بیند و این خطوط را رد کند. یکی از موضوعات در فیلم «۵۰ کیلو آلبالو»، توجه نکردن به نقش شخصیت‌های فرعی در پیش بردن فیلم کمدی است.

وی تأکید کرد: یکسری کمدی‌هایی داریم که بر بازی یک کمدین پیش می‌رود. اما در نقطه مقابل یکسری کمدی داریم که متکی بر کمدین‌ها نیستند و ممکن است اصلا بازیگر کمدی مهمی در فیلم بازی نکند، بلکه موقعیت‌ها و صحنه‌هایی را ایجاد کند که خلق کمدی کند. اما در این فیلم این موقعیت‌ها خلق نمی‌شود. فیلم تنها یک نکته خوب دارد که اصلا ربطی به کلیت فیلم ندارد. یک ترک موسیقی فوق العاده و هیجان انگیز دارد که به نظرم کارکرد بدی در فیلم ندارد و آن خلأ ریتمی که در بخش‌های مختلف می‌بینید به وسیله این موسیقی تاحدودی جبران می‌شود.

کامیار محسنین تصریح نمود: مانی حقیقی در دو فیلم اخیر خود همه چیز را به شوخی می‌گیرد، در حالی که در سینما چیزهایی هست که نمی‌توان اصلا با آن شوخی کرد.

مسعود فراستی گفت: مانی حقیقی هنوز باید خیلی کار کند تا به فیلم های بد داریوش مهرجویی برسد. مانی حقیقی کمدی بلد نیست.

کامیار محسنین تصریح نمود: من هم فکر می‌کنم که کمدی بلد نیست.

وی در انتهای برنامه هفت درباره صحبت‌های ابتدایی بهروز افخمی در برنامه گفت: من با تصمیم و رفتار آقای می‌رکریمی در قبال #هفت کاری ندارم، اما فکر می‌کنم جشنواره را به عنوان روشنفکری تحلیل کردن کمی عجیب باشد. ما در همه دنیا دو نوع مخاطب داریم. مخاطب عامی که به سینما می‌رود. و مخاطب جشنواره‌ای که زبان نوی سینما را می‌شناسد.

فراستی درباره جشنواره جهانی فیلم فجر خاطرنشان کرد: دوستی می‌گفت کاردار سینمای فرانسه که در جشنواره جهانی فیلم فجر راه می‌رفت ما احساس می‌کردیم رییس سازمان سینمایی ایران است!

پسندیدن(0)نپسندیدن(0)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 62
  • دريافت
  • آرشيو